بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس سیدمؤید محسن نژاد 30 بهمنماه 98 با اعلام این خبر گفت: «تهیه برند گردشگری فارس بهعنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی، همواره مدنظر همه مسئولین و همچنین عموم علاقهمندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و ادب و شهروندان این استان و شهر شیراز بوده است.»
او افزود: «در همین راستا، این ادارهکل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از اواخر سال 1396 در دستور کار قرارداد.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این استان ادامه داد: «با توجه به توانمندی و پتانسیلهای هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه بهعنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز نمود که با توجه به شرح خدمات در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.»
او تصریح کرد: «در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتیتر مورد درخواست این ادارهکل بهعنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت که این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک کرده و امید است در فاز بعدی میتواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند سازی گردشگری فارس و مثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان شود.»
بنا بر این گزارش و بهنقل از معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی و فرایندی تعاملی در پی فهم ویژگیهای شیراز است و به صورتی نظاممند دادههای حاصل از مصاحبههای پیاده شده از حوزههای علمی مختلف و نظرسنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان، پروتکلهای مشاهده شده را بررسی میکند و در پایان با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه مینماید که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را توسط گردشگر و درنهایت رضایت او از یکسو و توسعه ارزشهای میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که میتواند در رشد فزاینده اقتصادی و اشتغالزایی مستمر مؤثر واقع شود.
طرح مطالعه برند گردشگری این استان با تلاش دکتر مهشید بارانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شیراز و گروه همراه بهعنوان مجری طرح، دکتر مسلم باقری عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در رشته گردشگری بهعنوان ناظر علمی و محمدکاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری این ادارهکل بهعنوان ناظر اجرایی طرح در سه بخش مطالعه برندینگ، تحلیل فرصتهای برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزههای مختلف گردشگری استان فارس و شیراز انجامشده است.
انتهای پیام/